یزدفردا :سرپرست فرمانداری: باتوجه به پتانسیل های موجود، ایجاد شهر خورشیدی در بهاباد تحقق خواهد یافت.
به گزارش یزدفردا بنابراعلام روابط عمومی فرمانداری بهاباد، با حضور مشاور بنیاد ملی نخبگان، سرپرست فرمانداری، مدیران و مسئولان دستگاههای اجرائی شهرستان بهاباد در کارگاه آموزشی توجیهی یک روزه مبانی استفاده از انرژی خورشیدی که از طرف دانشگاه آزاد اسلامی و فرمانداری این شهرستان برگزار شد، شرکت کردند.
در این کارگاه آموزشی "ابوالقاسم دهقان" سرپرست فرمانداری بهاباد با تقدیر و تشکر از اساتید و مدیران شهرستان، آمادگی مسئولان و مردم را برای ایجاد شهر خورشیدی جامع، بر اساس نظر خبرگان و کارشناسان و حمایت مسئولان سطوح استانی و ملی را اعلام کرد و گفت امروزه دستیابی به انرژی خورشیدی مورد توجه جهانی قرار گرفته و با وجود داشتن پتانسیل موجود خدادادی در این شهرستان، این امر در بهاباد تحقق خواهد یافت.
"دکتر شاهین پور" مشاور بنیاد ملی نخبگان کشور و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: امروزه یکی از بزرگترین معضلات بشر کمبود سوختهای فسیلی و آلودگیهای زیست محیطی آن می باشد که با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، در جهان استفاده از انرژی های تجدید پذیر مثل انرژی خورشیدی به عنوان سر آمد انرژیهای موجود در اختیار بشر قرار گرفته چرا که دسترسی به آن آسان و مقدار آن نیز نامحدود است و استفاده از انرژی خورشید هیچگونه آلودگی برای محیط زیست ندارد.
وی ضمن تشریح طرحهای اجرا شده خورشیدی جهان، در زمینه گرمایش، سرمایش، روشنائی، آب شیرین کن، آب گرمکن، گلخانه، کوره های ذوب فلزات خورشیدی؛ امتیازات بهره برداری از انرژی پاک در زمینه حفظ محیط زیست و زندگی سالم را بررسی نمود.
وی افزود: بهاباد از منابع فسیلی مثل گاز بی بهره می باشد و باتوجه به اینکه این شهرستان 3200 ساعت آفتاب دارد، استفاده از انرژی خورشیدی بسیار مؤثر می باشد و اجرای این طرح نقش مهمی در بیرون آوردن بهاباد از بن بست بودن خواهد داشت.
وی در پایان گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در بهاباد جهت بهره برداری از انرژی خورشیدی و ظرفیت های طبیعی و اقلیمی موجود، این شهرستان را پیشتاز توسعه با منابع پایدار معرفی و بر لزوم اجرای طرحهای مربوطه در این منطقه تاکید نمود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا